Bokrecension- En nästan vanlig man av Buthler & Öhrlund

Författare: Buthler & Öhrlund
Förlag: Massolit
Antal sidor: 570
Utgivning: 2014
Rec: Nej
ISBN: 9789174751864

Handling: Christopher Silfverbielke är stjärnmäklare i Stureplans finansvärld. Beundrad och avundad, men helt känslokall och hänsynslös under den charmiga ytan. Van att få vad han vill. Och vem han vill. Men miljonerna och framgångarna är inte nog. Han kräver mer, mycket mer.Hans Ecker är Christophers bäste och kanske ende vän. På väg att dras in i ett seriöst förhållande med Veronica, men inte beredd att släppa det ljuva livet med champagne, brudar och kokain.Johannes Kruut är rikemanssonen som på nåder får vara med i gänget, ivrig att platsa och bra att ha till hands när krognotorna blir för höga. När miljonkonton, champagne, sex och kokain inte längre är nog, går de tre männen ännu längre i sin jakt på spänning och njutning. Med Silfverbielke som manipulerande hjärna ger de sig in i en kriminalitet som trappas upp alltmer och resulterar i mord. Katt-och-råtta-leken mellan kommissarie Jacob Colt och trion blir kicken som Silfverbielke letat efter, beviset på hans överlägsenhet.En nästan vanlig man är den första boken i serien om psykopaten Christopher Silfverbielke.

Recension: Författarna Buthler och Öhrlund vet definitivt hur man får en läsare att fastna. Huvudkaraktären Christopher Silfverbielke har inga gränser, han lever livet precis som han vill och han gör precis som han vill för att nå det han önskar oavsett vad det kostar. Han  utnyttjar, mördar, ljuger och manipulerar..ja listan kan göras lång. Att läsa om denna psykopat fick mig både attraherad och skräckslagen samtidigt, vilket jag aldrig upplevt tidigare. Christopher Silverbielke har en charm som jag tror många kvinnor önskar. Även om han är en kallblodig mördare, skriker det passion, charm, äventyr och farligheter kring honom. Författarna har verkligen lyckats med alla punkter när det kommer till en kriminalroman. Karaktärerna är välskrivna, historien fascinerande, dialogerna spännande och humoristiska. Allt som händer har en god rytm genom hela berättelsen och säcken knyts ihop på ett snyggt sätt. Jag kan inte vara mer än glad över att det finns fler böcker om Christopher Silfverbielke, då detta är definitivt en bok du bör läsa om du älskar kriminalare, skräck och spänning.