Recension: Halo av Alexandra Adornetto

Författare: Alexandra Adornetto
Förlag: Square Fish
Språk: Engelska
Antal sidor: 484
Utgivning: 2011
Rec ex: Nej

Omdöme: Halo av Alexandra Adornetto var en bok som jag inte njöt ut av över huvud taget. Jag valde att köpa den här boken för jag trodde den skulle innehålla ett stort äventyr, djup kärlek och intressanta karaktärer. Men det ända jag fann glädje av, är den snygga framsidan och de få dikter som fanns med i boken. Mer än så blev det tyvärr inte.

Man får följa Bethany som är en ängel och som har till uppdrag tillsammans med hennes ängla vänner Gabriel och Ivy att stoppa ondskan som härjar på jorden. De skickas till en liten småstad som kallas Venus Cove och där utspelar sig hela historien. Man får ta del av Bethanys vardags upplevelser som oftast utspelar sig antingen i en skolmiljö, hemmet eller små scener ute i staden. Jag tycker att Venus Cove beskrevs som en väldigt kliche stad, där det absolut inte händer något alls. Genom hela boken kände jag att spänningsnivån låg vid botten eftersom det ända som man fick uppleva som läsare var att följa huvudkaraktären Bethany till antingen skolan, stranden, ett cafe eller hemmet. Jag var till och med tvungen att hoppa fram flera rader för att beskrivningarna var ointressanta och dialogerna kassa. Det kändes som man inte kommer fram genom historien.
När det gäller huvudkaraktären Bethany så beskrivs hon som vilken tjej som helst, hon har inga speciella drag som sticker ut, bara hennes  så kallade vackra utseende som gör att de flesta killar dras till henne. Jag tyckte alla karaktärer i den här boken var väldigt otydliga och alldeles för vanliga. Det fanns inget som jag personligen fastnade för i någon av karaktärerna, knappt någon humor fanns med.

Jag hade verkligen stora förhoppningar på den här boken, men den här blev tyvärr en stor besvikelse. Början var urkass, men jag valde ändå att ge den en chans. Men när man har kommit till hälften av boken, så inser man att det är helt hopplöst. Hela boken var en kliché och jag tyckte man la alldeles för mycket energi på hela "Ängla" temat. Det blev så himla löjligt i slutändan. Författaren Adornetto saknar fantasi, vilket gör att boken blev den sämsta boken jag läst. Bok 1 av 3.

Betyg: 1 av 5